Sunday, March 31, 2013

英語

GREETINGS. 挨拶

Hi. こんにちは
Hello. こんにちは

Good morning. お早うございます。
Good afternoon. こんにちは。
Good evening. こんばんは。
Good night. おやすみなさい。

Good-bye. さようなら。

How are you? 元気?
How do you do? お元気ですか。

Nice to meet you. お会いできて嬉しい。
It is a pleasure to meet you. お会いできて嬉しい。
It is an honor to meet you.  お会いできて光栄です。

I am OK. 元気ですよ!
I am good. 元気ですよ!
I am great. 元気ですよ!

Thanks. ありがとう。
Thank you. ありがとうございます。
Thank you very much. ありがとうございました。

You are welcome. どういたしまして。

I am home. ただいま。
Welcome. おかえり。

Sorry. ごめん。
I am sorry. すみません。(謝罪)
Sorry I am late. 遅くなりましてごめんなさい。

Please. お願い。
Excuse me. すみません。(人を呼ぶ時)
***********
Don't be shy. 恥ずかしがらないで。
OK, let's get started! じゃあ、始めましょう!

How do you say .... in English?      
...は英語でなんですか?

How do you say .... in Japanese?      
...は日本語でなんですか?

Look! 見て。
Listen. 聞いて。
Listen carefully. よく聞いて。
Watch me. こっち見て。
Watch the TV. テレビを見て。
Look at the board. 黒板を見て。
Move your desks to the back. 机を後ろにして
Quietly! 静かに
I can't hear you! 聞こえないよ!
A little louder. もう少し大きく
A lot louder. もっと大きく
Be quiet. 静かにして

***********
冠詞

a book ある本 (一つの本)
the book 例の本
book 本

***********
人称代名詞 (主格)

I 私 (必ず大文字)
You 貴方
He 彼
She 彼女
It 彼 (人間以外)
We 私達
You 貴方達
They 彼ら (男女問わず)

***********
VERBS. 動詞。
・regular verbs. 規則動詞。
・irregular verbs. 不規則動詞。

to be
to have
to do
to walk

Present. 現在。
Past. 過去。
Future. 未来。

Affirmative. 肯定形。
Negative. 否定形。
Interrogative. 疑問形。
Negative interrogative. 否定疑問形。

Simple. 基本形。
Continuous. 進行形。
Perfect. 完了形。
Perfect Continuous. 完了進行形。

Active voice.能動態。
Passive voice.受動態。

Modal verbs.
can, could, may, might, will, would, shall, should, must, ought, dare and need
***********
to be 動詞の現在形

I am
You are
He/she/it is
We are
You are
They are

I am a student. 私は学生です。
You are a student. 貴方は学生です。
He is a student. 彼は学生です。
She is a student. 彼女は学生です。
It is a book. 本です。
We are students. 私達は学生です。
You are students. 貴方達は学生です。
They are students. 彼らは学生です。

短縮形
I'm = I am
You're =  you are
He's =  he is
She's = she is
It's  = it is
We're = we are
You're =  you are
They're = they are

***********
Affirmative. 肯定形。
Negative. 否定形。
Interrogative. 疑問形。

I am a student. 私は学生です。
I am not a student. 私は学生ではありません。
Am I a student? 私は学生ですか。

You are a student. 貴方は学生です。
You are not a student. 貴方は学生ではありません。
Are you a student? 貴方は学生ですか。

You are not a student.
You're not a student.
You aren't a student.
貴方は学生ではありません。

短縮形
I'm not
You aren't
He isn't
She isn't
It isn't
We aren't
You aren't
They aren't

***********
to be 動詞の過去形

I was
You were
He/she/it was
We were
You were
They were

I was a student. 私は学生でした。
You were a student. 貴方は学生でした。
He was a student. 彼は学生でした。
She was a student. 彼女は学生でした。
It was a book. 本でした。
We were students. 私達は学生でした。
You were students. 貴方達は学生でした。
They were students. 彼らは学生でした。

I was a student. 私は学生でした。
I was not a student. 私は学生ではありませんでした。
Was I a student? 私は学生でしたか。
Wasn't I a student? 私は学生ではありませんでしたか。

短縮形
wasn't = was not
weren't = were not

***********
to be 動詞の未来形

主語 +  will be

I will be a student. 私は学生になる。
You will be a student. 貴方は学生になる。
He will be a student. 彼は学生になる。
She will be a student. 彼女は学生になる。
It will be a book. 本になる。
We will be students. 私達は学生になる。
You will be students. 貴方達は学生になる。
They will be students. 彼らは学生になる。

I will not be a student. 私は学生になりません。
I won't be a student. 私は学生になりません。
Will I be a student? 私は学生になるのか。
Won't I be a student? 私は学生になるのか。

短縮形
主語 + 'll
I'll = I will
Won't = will not

***********
規則動詞

現在形
I walk. 私は歩く
You walk. 貴方は歩く
He walks. 彼は歩く。
She walks. 彼女は歩く。
It walks. 彼は歩く。
We walk. 私達は歩く。
You walk. 貴方達は歩く。
They walk. 彼らは歩く。

過去形
I walked. 私は歩いた。
You walked. 貴方は歩いた
He walked. 彼は歩いた。
She walked. 彼女は歩いた。
It walked. 彼は歩いた。
We walked. 私達は歩いた。
You walked. 貴方達は歩いた。
They walked. 彼らは歩いた。

未来形
I will walk. 私は歩く。
You will walk. 貴方は歩く
He will walk. 彼は歩く。
She will walk. 彼女は歩く。
It will walk. 彼は歩く。
We will walk. 私達は歩く。
You will walk. 貴方達は歩く。
They will walk. 彼らは歩く。

***********
現在形の三人称単数

動詞の後に必ず s を追加

walk 歩く
He walks. 彼は歩く。
She walks. 彼女は歩く。
It walks. 彼は歩く。

-----------
若し動詞がSS・X・CH・SH・Oで終わるなら、es を追加

kiss キスする
He kisses. 彼はキスする。

fix 修理する
She fixes. 彼女は修理する。

watch 見る
He watches. 彼は見る。

crash 衝突する
She crashes. 彼女は衝突する。

go 行く
He goes. 彼は行く。

----------
若し動詞が子音 + y で終わるなら、y を ies で置き換える。

carry 持つ
He carries. 彼は持つ。

study 勉強する
She studies. 彼女は勉強する。

deny 否定する
He denies. 彼は否定する。

***********
To do 動詞 (する)

現在形
I do.
You do.
He/she/it does.
We do.
You do.
They do.

過去形
主語 + did

未来形
主語 + will do

I do. 私はする。
I did.  私はした。
I will do.  私はする。(未来に)

***********
To do 動詞の否定形・疑問形

I do. 私はする。
I do not. 私はしない。
Do I? 私はするか。

I did. 私はした。
I did not. 私はしなかった。
Did I?  私はしたか。

I will do. 私はする。
I will not do. 私はしない。
Will I do?  私はするか。

短縮形
don't = do not
didn't = did not
won't = will not

I don't. 私はしない。
I didn't. 私はしなかった。
I won't do. 私はしない。

***********
規則動詞の否定形・疑問形

I walk. 私は歩く。
I do not walk. 私は歩かない。
Do I walk? 私は歩くか。

I walked. 私は歩いた。
I did not walk. 私は歩かなかった。
Did I walk? 私は歩いたか。

I will walk. 私は歩く。
I will not walk. 私は歩かない。
Will I walk? 私は歩くか。

***********
進行形

go 行く
I am going. 私は行っている。

do する
I am doing. 私はしている。

walk 歩く
I am walking. 私は歩いている。

I am walking. 私は歩いている。
I was walking. 私は歩いていた。
I will be walking. 私は歩いている。(未来)

I am walking. 私は歩いている。
I am not walking. 私は歩いていない。
Am I walking? 私は歩いているか。

***********
ingを追加: work, working.

強勢母音 + 子音で終わる語は最後の子音を重ねてからingを追加 : stop, stopping; run, running; begin, beginning; Counter-example: open, opening.

 -ie で終わる語は -ying に変わる: lie, lying; die, dying; tie, tying.

母音+子音+ Eで終わる動詞はe を取って+ing: come, coming; mistake, mistaking.

***********
To have 動詞 (持つ)

現在形
I have.
You have.
He/she/it has.
We have.
You have.
They have.

過去形
主語 + had

未来形
主語 + will have

I have a car. 私は車を持っている。
I had a car. 私は車を持っていた。
I will have a car. 私は車を持つ(未来に)

***********
完了形

主語 + have 動詞 + 過去分詞

現在: 過去から現在まで(または過去の不明な時点で)
過去: 過去の過去
未来: 未来の過去

I have walked. 私は歩いている。(過去から現在まで)
I had walked. 私は歩いた。(ある過去の出来事より以前に)
I will have walked. 私は歩いている。(ある未来の出来事より以前に)
***********
完了進行形



***********

No comments:

Post a Comment